18/01/2019

RETORNANT ELS FÒSSILS A LA VIDA

Conferències al Museu presenta una conferència sobre paleontologia a càrrec del Sr Isaac Casanovas i Vilar, de l’Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont

Els documentals i les peŀlícules de ciència ficció han convertit la paleontologia en una ciència immensament popular, fins al punt que animals extingits com el tiranosaure rex o el mamut llanut formen part de l’imaginari coŀlectiu.

Sovint es caracteritza el paleontòleg com una barreja entre científic i aventurer, sempre disposat a viatjar a terres exòtiques i córrer perills per dur al museu un exemplar valuós. Però, és realment aquesta la seva feina?

En aquesta conferència s’explicarà com treballen els paleontòlegs del segle XXI, des de l’excavació d’un jaciment a la reconstrucció de l’aspecte i el mode de vida d’una espècie extingida fent servir les tècniques més sofisticades com, per exemple, la utilització de models virtuals en tres dimensions. A més descobrirem alguns dels animals que van poblar Catalunya fa milions d’anys, com les ‘supersalamandres’ que visqueren al Montseny, els dinosaures dels Pirineus o bé els homínids del Vallès i el Penedès.

Finalment avaluarem quin paper poden jugar els paleontòlegs davant els reptes que preocuparan la humanitat durant les properes dècades, com, per exemple, el canvi climàtic o la conservació d’espècies.

Lloc: Museu Municipal de Molins de Rei - Carrer Pintor Fortuny, 55 - Molins de Rei

Preu: Activitat gratuïta