25/01/2019

LES VARIACIONS GOLDBERG – VERSIÓ TRIO DE CORDA

MÚSIQUES AL MUSEU

Músiques al Museu presenta les Variacions Goldberg , originalment titulada “Ària amb variacions diverses”. Es tracta d’una composició per a teclat composta per J.S.Bach l’any 1742, que nosaltres escoltarem en la versió per trio de corda que el músic rus Dmitri Sitkovetsky va fer en 1984, interpretada pel TRIO ØRFEU.

Segons explica Forkel en la biografia de Bach publicada l’any 1802, les Variacions van ser encarregades a Bach pel comte Kaiserling, ambaixador de Rússia a Saxònia, perquè el clavicordista de la seva cort l’entretingués durant les nits d’insomni.

El concert inclourà una presentació audiovisual per contextualitzar l’obra, on el públic descobrirà una càrrega de simbolisme i de profunditat en la música de Bach.

El TRIO ØRFEU són:
Joan Sancho​, violí
Jordi Roure, viola
Ònia Tomàs, cello

Si voleu més informació sobre els intèrprets podeu clicar en AQUEST ENLLAÇ.

Aquí mateix podeu veure el reportatge del concert realitzat per Molins TV.

Lloc: Museu Municipal de Molins de Rei - Carrer Pintor Fortuny, 55 - Molins de Rei

Preu: Entrada gratuïta