26/04/2019

EL ROMÀNIC: Pintar fa 1000 anys / La gran aventura del Pirineu

Conferències al Museu

Monogràfics sobre l’art romànic

Aquest cop us convidem a fer una aproximació amb detall a l’art romànic a casa nostra. La conferènca estarà a càrrec del Sr Josep Parés.

PINTAR FA MIL ANYS

El color era molt més important a l’edat mitjana del que ens pensem. A les esglésies el color era omnipresent a totes les parets i en nombrosos elements ornamentals. La pintura mural va constituir un focus important d’expressió on els temes religiosos van ser predominants, especialment la representació de la majestat de Crist envoltat per l’ametlla mística o màndorla i els quatre evangelistes.

LA GRAN AVENTURA DEL PIRINEU

Fa tot just un segle, a Catalunya, es va produir una gesta que ben bé podria batejar-se A la recerca de la identitat perduda. Va tenir tots els ingredients d’una epopeia apassionant: arqueòlegs i mossens en el paper d’intrèpids aventurers; expedicions rivals; lladregots sense escrúpols i una recompensa excepcional: el “Pantocràtor” de Sant Climent de Taüll.

Lloc: Museu Municipal de Molins de Rei - Espai C/Pintor Fortuny - Carrer Pintor Fortuny, 55 - Molins de Rei

Preu: Entrada gratuïta